POSTAWA TO PODSTAWA
8-tygodniowy program ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami kontroli posturalnej.
Program przeznaczony dla dzieci od 6 do 14 roku życia
Postawa to podstawa
8-tygodniowy program ćwiczeń dla dzieci z zaburzeniami kontroli posturalnej.
Program przeznaczony dla dzieci od 6 do 14 roku życia, u których zauważamy:
– wady postawy,
– garbienie się podczas siedzenia,
– odstające łopatki,
– nadmiernie wystający brzuch,
– wysunięte do przodu barki (protrakcja barków),
– wysuniętą do przodu lub pochyloną do boku głowę,
– koślawość kolan,
– niezdarność ruchową (potykanie, szuranie nogami, chód gołębi),
– wady stóp,
– zaburzenia motoryki małej,
– zaburzenia koordynacji i równowagi.
Program szkolenia
I. BLOK SZKOLENIOWY – nagranie on-line z prezentacją.
Szkolenie prowadzi autorka programu – Aneta Giczewska
1. Kontrola posturalna – czym jest i od czego zależy.
2. Wady postawy – najczęściej występujące wady. Kiedy się pojawiają.
3. Różnica między wadą postawy, a postawą wadliwą.
4. Kiedy konieczna jest wizyta u lekarza ortopedy i u fizjoterapeuty.
5. Ocena postawy – wzrokowa (subiektywna). Co powinno zaniepokoić rodzica. – Ocena postawy pokazana na filmie instruktarzowym.
6. Oddech przeponowy, a aktywacja mięśni głębokich- Jak oddycha twoje dziecko.
7. Nauka oddychania przeponowego – propozycje ćwiczeń – FILM
8. Stabilizacja centralna i jej wpływ na funkcjonowanie dziecka.
9. Mięśnie brzucha, a stabilizacja centralna- czy to to samo?
10. Jak nauczyć dziecko aktywizacji mięśni głębokich (napinanie mięśnia poprzecznego brzucha)- propozycje ćwiczeń – FILM
11. Nauka prawidłowego ustawienia miednicy – propozycje ćwiczeń – FILM
12. Zgarbione plecy – czy wystarczy tylko wzmocnić grzbiet?. Jak powinien wyglądać trening poprawiający postawę ciała.
13. Od stóp do głów i z powrotem. Ustawienie głowy, obręczy barkowej, obręczy biodrowej, kolan i stóp
14. Proste techniki pozwalające dziecku kontrolować ustawienie poszczególnych części ciała.
15. Rozciąganie przykurczonych grup mięśniowych.
16. Testy diagnostyczne – jak zbadać czy dziecko ma problem ze stabilizacją centralną – FILM
17. Jak poprowadzić rozgrzewkę – FILM
18. Zasady programu – częstotliwość, przerwy, motywacja.
19. Jak sprawdzić efekty treningu. Ocena postawy.
II. Zestawy ćwiczeń
BLOK I – zestaw ćwiczeń 1-2 tydzień
Blok II – zestaw ćwiczeń 3-4 tydzień
Blok III – zestaw ćwiczeń 5-6 tydzień
Blok IV – zestaw ćwiczeń 7-8 tydzień
Blok V – zestaw ćwiczeń utrwalających – kontynuacja programu
BLOK VI – zestaw ćwiczeń rozciągających
PROGRAM AUTORSKI OPRACOWANY PRZEZ FIZJOTERAPEUTĘ Anetę Giczewską
ĆWICZENIA POKAZANE NA MATERIALE FILMOWYM Z KOMENTARZEM FIZJOTERAPEUTY.
5 ETAPÓW – CO 2 TYGODNIE NOWY ZESTAW ĆWICZEŃ + ZESTAWY ĆWICZEŃ UTRWALAJĄCYCH
PROGRAM PRZEZNACZONY DO CODZIENNEGO WYKONYWANIA W DOMU PRZEZ 15-20 MINUT.
PROGRAM MOŻE BYĆ WYKORZYSTANY PRZEZ TERAPEUTÓW SI, TERAPEUTÓW RĘKI, LOGOPEDÓW W CZASIE TERAPII NASTAWIONEJ NA BUDOWANIE STABILIZACJI CENTRALNEJ
DOSTĘP DO FILMÓW Z ĆWICZENIAMI ORAZ DO BLOKU SZKOLENIOWEGO NA 12 MIESIĘCY.
Course Curriculum
Nagranie spotkania z dnia 25.03.2023 | |||
Spotkanie live 25.03.2023 | 00:00:00 | ||
Blok szkoleniowy | |||
Kontrola posturalna | 00:00:00 | ||
Prawidłowa postawa ciała | 00:00:00 | ||
Wady postawy | 00:00:00 | ||
Przyczyny wad postawy | 00:00:00 | ||
Sygnały alarmowe | 00:00:00 | ||
Okresy powstawania wad postawy | 00:00:00 | ||
Ocena postawy ciała | 00:00:00 | ||
Stabilizacja centralna, aktywizacja centrum | 00:00:00 | ||
Oddech przeponowy – ćwiczenia | 00:00:00 | ||
Aktywizacja mięśnia poprzecznego brzucha | 00:00:00 | ||
Ustawienie miednicy | 00:00:00 | ||
Ocena stabilizacji centralnej – diagnoza | 00:00:00 | ||
Założenia, cele i efekty programu | 00:00:00 | ||
Diagnoza | |||
Diagnoza | 00:00:00 | ||
Rozgrzewka | |||
Rozgrzewka | 00:00:00 | ||
Blok 1 | |||
Ćwiczenie 1_1 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_2 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_3 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_4 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_5 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_6 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_7 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_8 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_9 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 1_10 | 00:00:00 | ||
Blok 2 | |||
Ćwiczenie 2_1 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_2 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_3 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_4 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_5 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_6 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_7 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_8 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_9 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 2_10 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenia Rozciągające | |||
Wstęp | 00:00:00 | ||
Zestaw ćwiczeń | 00:00:00 | ||
Blok 3 | |||
Ćwiczenie 3_1 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_2 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_3 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_4 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_5 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_6 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_7 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_8 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_9 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 3_10 | 00:00:00 | ||
Blok 4 | |||
Ćwiczenie 4_1 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_2 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_3 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_4 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_5 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_6 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_7 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_8 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_9 | 00:00:00 | ||
Ćwiczenie 4_10 | 00:00:00 | ||
Blok V – zestaw ćwiczeń utrwalających – kontynuacja programu | |||
Zestaw ćwiczeń utrwalających | 00:00:00 |
Genialny zestaw ćwiczeń.
Po tygodniu regularnych ćwiczeń, mój syn sam pilnuje grafiku i wkońcu w skłonie dotknął palcami podłogi :)))) Polecam
WSPANIAŁA INICJATYWNA REWELACYJNE WSPARCIE DODATKOWE DLA DZIECI OBJĘTYCH TERAPIĄ SI
Wspaniały program jako wsparcie dla dzieci objętych terapią integracji sensorycznej, zwłaszcza u tych, u których stwierdzono deficyty motoryczne na bazie sensorycznej. Wszystko zaczyna się od centrum. Cały program poprawy kontroli posturalnej wdrażany etapowo – zgodnie z sekwencją : najpierw mobilność, potem stabilność, i wreszcie mobilność na stabilności. Jako terapeuta SI prowadzący zajęcia terapeutyczne w ramach WWR wprowadzam stopniowo kolejne dzieci i ich rodziców w realizację programu, spotykamy się cyklicznie na warsztatach, podczas których wprowadzamy kolejne bloki ćwiczeń. Rodzice czują wsparcie i sami angażują się w realizację programu.
M.Bruzda
Olka
Jestem bardzo zadowolona, jestem pedagogiem specjalnym , terapeuta reki, logopedą i kurs na prawdę jest przydatny. Dziękuję:)
Podstawa to podstawa
Jestem pod wielkim wrażeniem, dziękuję za rzetelną wiedzę przekazaną w praktyczny sposób, polecam wszystkim z całego serca.
Fantastyczny kurs !
Kawał bardzo dobrej roboty!!
Gratuluję i dziękuję!!!
Bardzo wartościowy kurs